.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساخت مبدل کولر ژنراتور واحد گازي نيروگاه نكا در داخل كشور
مسؤول روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا از ساخت مبدل کولر ژنراتور واحد گازي نيروگاه نكا در داخل كشور خبر داد و گفت: اين دستگاه با استفاده از توانمندي‌هاي داخلي و توسط نيروهاي داخلي در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي و استفاده از توان داخلي ساخته شده است.

به گزارش شمال نیوز،سیدمیثم عمادی از ساخت مبدل کولر ژنراتور واحد گازی نیروگاه نکا در داخل کشور خبر داد و گفت: این دستگاه با استفاده از توانمندی‌های داخلی و توسط نیروهای داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده از توان داخلی ساخته شده است.

وی اظهار کرد: تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی از مسائل مهمی است که باید سرلوحه کار همه ما قرار گرفته و در زندگی فردی و اجتماعی رعایت شود.

عمادی افزود: نیروگاه نکا هم اعتماد به نیروها و توانمندی‌های داخلی را از سال‌های قبل، با توجه به دغدغه‌ها و منویات رهبری در دستور کار قرار داده است و تلاش دارد تا با استفاده از توان داخلی و ظرفیت‌های بالقوه در راستای توانمندسازی تلاش کند.

مسؤول روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: ساخت مبدل کولر ژنراتور واحد گازی این نیروگاه در داخل کشور هم با پیگیری‎های مختلف اداره ساخت داخل نیروگاه شهید سلیمی نکا و به همت تولیدکنندگان داخلی، عملیاتی شده است.

عمادی ادامه داد: اعتماد به تولیدکنندگان داخلی از مسائل مهمی است که در این نیروگاه در دستور کار مدیران بخش‌های مختلف است و به همین دلیل هم اداره ساخت داخل شرکت، با وجود ظرافت در طراحی و روش ساخت و همچنین نبود تجربه کافی در زمینه ساخت این مبدل‌ها در داخل کشور، با اعتماد به نیروهای داخلی، تولید این قطعه را اجرایی کرد.

وی افزود: اکنون اعتماد به توانمندی سازندگان داخلی در زمینه تولید قطعات حساس نیروگاهی به ثمر نشست و سازندگان متعهد و توانمند ایران اسلامی، تحت نظارت مستمر کارشناسان نیروگاه نکا موفق به طراحی و ساخت نمونه اولیه این مبدل‌ها به روش مهندسی معکوس شدند.

مسؤول روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا با اشاره به اینکه با ساخت اولیه این مبدل‌ها، گذراندن مراحل مختلف آزمایشگاهی و عملکردی در دستور کار قرار گرفت، یادآور شد: پس از اخذ تأییدیه ارزیابی کیفیت از گروه‌های مهندسی و تعمیرات، ۲ عدد از این مبدل‌ها ساخته و در واحد یک گازی این نیروگاه نصب شد و دو عدد دیگر در حال ساخت است.

عمادی گفت: کارشناسان نیروگاه تنها به ساخت نمونه مشابه بسنده نکردند بلکه به منظور بهبود عملکرد و ارتقاء بازدهی این مبدل‌ها اصلاحاتی در طراحی و ساخت نمونه اصلی آن بوجود آوردند که در نتیجه موجب ارتقاء دست‌کم درصدی عملکرد و راندمان این دستگاه نسبت به نمونه خارجی و رفع حدود ۱۰ مگاوات محدودیت تولید در فصول سرد سال شده است.

 

وی همچنین در مورد قیمت تمام شده و تفاوت آن با مشابه خارجی اظهار کرد: این مبدل‌ها با یک چهارم قیمت مشابه خارجی آن خریداری شده و به ازاء خرید هر مبدل ۲ میلیارد و 300 میلیون ریال صرفه‌جویی شده است.

مسؤول روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا افزود: نیروگاه نکا با مدیریت ساخت این قطعه در سال تولید و اشتغال، ضمن برداشتن گامی دیگر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید و اشتغال داخلی و همچنین کاهش وابستگی صنعت برق به سازندگان خارجی برداشته است.

عمادی بیان کرد: از نظر ریالی هم ساخت این قطعات موجب شد تا از خروج ۹ میلیارد و 200 میلیون ریال سرمایه ملی از کشور جلوگیری شود.

وی گفت: هر یک از واحدهای گازی نیروگاه نکا دارای چهار عدد مبدل کولر برای خنک کاری ژنراتور است.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت تولیدی 2 هزار و 214 مگاوات برق، از بزرگترین نیروگاه‌های کشور واقع در ساحل جنوبی دریای خزر در شهرستان نکا واقع شده است که سوخت اصلی واحدهای بخار آن گاز طبیعی و سوخت کمکی آن مازوت است.

نیروگاه شهید سلیمی از جمله واحدهای تولیدی است که در طول جنگ هشت ساله علیه ایران اسلامی سه بار مورد حمله هواپیماهای دشمن بعثی عراق قرار گرفت و کارگران و کارکنان این نیروگاه با تقدیم 33 شهید و 165 جانباز به انقلاب، اعلام کرده و نشان دادند که در کنار تخصص و تعهد کاری، توجه به ارزش‌ها و آرمان‌ها برای آنان در اولویت است.

نیروگاه نکا نمادی از عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و خودکفایی ملی در کشور است که با تولید حدود 6 درصد برق کشور با ساخت نیروگاه برق در عراق و تولید قطعات در سال‌های اخیر با استفاده از توان متخصصان داخلی، توانسته به پیشرفت‌های مختلفی دست یابد که امیدواریم در ادامه راه، در عرصه اقتصادی شاهد توانمندی‌های بیشتر این عزیزان عرصه کار، تلاش و تولید باشیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.